Health Today Magazine

Τι προτιμούν οι Ευρωπαίοι;

Περισσότερα υλικά αγαθά ή περισσότερες εμπειρίες με συναισθηματική αξία;

Σε μια εποχή έντονου καταναλωτισμού, έκπληξη προκαλεί το γεγονός ότι οι Ευρωπαίοι αναθεωρούν τις προτεραιότητές τους, μετατοπίζοντας το ενδιαφέρον τους από τα υλικά αγαθά στις εμπειρίες που έχουν ουσία και συναισθηματική αξία. Σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση του Mastercard Economics Institute, σχεδόν το 70% δηλώνει ότι φέτος σκοπεύει να επενδύσει σε στιγμές με νόημα και λιγότερο στις υλικές απολαβές.

Οι στιγμές που αποτυπώνονται πιο έντονα στη μνήμη δεν είναι τα πολυτελή ταξίδια

Καθώς το καλοκαίρι κορυφώνεται και οι κλασικοί στόχοι – όπως τα πολυτελή ταξίδια ή οι extreme δραστηριότητες – εξακολουθούν να έχουν τη γοητεία τους, αυτό που φαίνεται να μετράει πραγματικά για τους περισσότερους Ευρωπαίους είναι οι πιο ουσιαστικές, καθημερινές εμπειρίες όπως οι αυθόρμητες στιγμές που ζουν κοντά στο σπίτι και τελικά αποτυπώνονται στη μνήμη μας πιο έντονα.

Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Experience Economy, η Mastercard μια εταιρεία τεχνολογίας που ενισχύει τις οικονομίες και ενδυναμώνει τους ανθρώπους σε περισσότερες από 200 χώρες και περιοχές παγκοσμίως,  προτείνει πέντε απλούς τρόπους για να μετατρέψουμε ακόμη και τις πιο μικρές στιγμές σε πολύτιμες εμπειρίες.

Σχεδιασμός με πρόθεση

Οι αξέχαστες εμπειρίες ξεκινούν συνήθως με το σωστό προγραμματισμό. Ένα reminder για μια συναυλία ή μια κράτηση σε ένα εστιατόριο που θέλαμε καιρό να επισκεφτούμε, αρκούν για να επιτρέψουν σε κάποιον να απολαύσει τη στιγμή χωρίς το άγχος της τελευταίας στιγμής. Δεν είναι ζήτημα τελειότητας αλλά πρόθεσης και σωστής οργάνωσης.

 Η αξία του «μαζί»

Η ποιότητα μιας εμπειρίας καθορίζεται συχνά από τους ανθρώπους που την πλαισιώνουν. Είτε πρόκειται για ένα ταξίδι με φίλους είτε για ένα οικογενειακό βράδυ, το «μαζί» ενισχύει τη συναισθηματική αξία της στιγμής. Σύμφωνα με την έρευνα της Mastercard από ένα μαγείρεμα με παρέα μέχρι μια πεζοπορία στη φύση, το μοίρασμα της εμπειρίας και η ανθρώπινη σύνδεση κάνουν τη διαφορά.

Τοπικές εμπειρίες με μεγάλη αξία

Δεν χρειάζεται να ταξιδέψει κανείς μακριά για να ζήσει κάτι καινούργιο. Σύμφωνα με την έρευνα της Mastercard, το 59% των Ευρωπαίων δηλώνει ότι προτιμά να ανακαλύπτει νέες εμπειρίες κοντά στο σπίτι του. Από ένα τοπικό φεστιβάλ ή μια ανεξάρτητη γκαλερί, μέχρι έναν περίπατο σε καινούρια διαδρομή, οι πιο ουσιαστικές στιγμές βρίσκονται πολλές φορές εκεί όπου δεν τις περιμένει κανείς.

Καταγραφή στιγμών

Μια φωτογραφία, μια φράση ή  μια σκέψη σημειωμένη πρόχειρα αποτελούν μικρές καταγραφές, που όσο απλές κι αν φαίνονται, αποκτούν με τον καιρό μεγάλο συναισθηματικό βάρος. Είναι αυτές που μας βοηθούν να κρατήσουμε τις στιγμές ζωντανές και να τις μετατρέψουμε σε αναμνήσεις.

Αλλαγή οπτικής στην καθημερινότητα

Το 36% των Ευρωπαίων δηλώνει ότι αναζητά εμπειρίες που τους προσφέρουν μια νέα οπτική στον κόσμο γύρω τους. Είτε πρόκειται για μια επίσκεψη σε μια λιγότερο γνωστή γειτονιά, μια στάση σε ένα τοπικό street market ή τη συμμετοχή σε ένα πολιτιστικό δρώμενο πέρα από τα συνηθισμένα, η ουσία βρίσκεται συχνά στο πώς επιλέγει κανείς να δει το οικείο. Μικρές αλλαγές οπτικής μπορούν να μεταμορφώσουν την καθημερινότητα σε εμπειρία.

Τι προτείνει η Mastercard για όσους αναζητούν έμπνευση

Η Mastercard προτείνει το Priceless.com – την παγκόσμια πλατφόρμα της, γεμάτη αυθεντικές εμπειρίες, στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Από εργαστήρια κεραμικής και γευσιγνωσίες, μέχρι διαδρομές στην πόλη ή ιδιαίτερες στιγμές που ξεχωρίζουν, το Priceless.com είναι το ιδανικό σημείο εκκίνησης για κάθε προσωπική ανακάλυψη.

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email