Page 12 - #12 Health Today Magazine
P. 12
HIV
Μια καμπάνια ενάντια στο στίγμα
Η νέα καμπάνια της Gilead Sciences για την Παγκόσμια Ημέρα AIDS:
«Δυστυχώς γι' αυτούς που δείχνουν δεν υπάρχει θεραπεία.
Ευτυχώς για τον HIV υπάρχει θεραπεία»
1 στους 3 Έλληνες
εξακολουθεί να βλέπει τα
άτομα με HIV ως «κίνδυνο για
την κοινωνία», ενώ το 68%
των πολιτών δηλώνει ότι δεν
θα έκανε σχέση με κάποιον
που ζει με τον ιό.
ε το αιχμηρό μήνυμα «Δυστυχώς γι' αυτούς που δείχνουν θεί να στιγματίζει τα άτομα που ζουν με τον ιό. Τα στερεότυπα
Μδεν υπάρχει θεραπεία. Ευτυχώς για τον HIV υπάρχει θε- και οι προκαταλήψεις εναντίον του HIV επιμένουν και σημα-
ραπεία», η Gilead Sciences Ελλάδας παρουσιάζει τη νέα της κα- δεύουν με το δάχτυλο τους ανθρώπους που ζουν με αυτόν,
μπάνια για την Παγκόσμια Ημέρα AIDS, αποδομώντας τα κοινω- χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η σημερινή πραγματικότητα: ότι
νικά στερεότυπα και αναδεικνύοντας την αναγκαιότητα σωστής τα άτομα με HIV, χάρη στην επιστημονική πρόοδο, μπορούν
ενημέρωσης για τον HIV. να λάβουν αποτελεσματική θεραπεία και να ζήσουν μία
Οι πρωτοβουλίες της Gilead δεν περιορίζονται στο να «κάνουν μακρά και φυσιολογική ζωή. Λαμβάνοντας την θεραπεία
θόρυβο»· στοχεύουν να προκαλέσουν την κοινωνία να σκεφτεί τους με συνέπεια, μπορούν να διατηρούν κατεσταλμένο τον
βαθύτερα, να αναμετρηθεί με το φόβο και την άγνοια. Με αυτή ιό στο αίμα (μη ανιχνεύσιμο, Undetectable) και έτσι να μη
την καμπάνια, η Gilead επιλέγει να «δείξει» την αλήθεια σε μεταδίδουν τον ιό στους σεξουαλικούς τους συντρόφους
όσους επιμένουν να δείχνουν με το δάχτυλο. (Untransmittable), διαμορφώνοντας την εξίσωση U=U.
Η καμπάνια της εταιρείας ανατρέπει την παραδοσιακή προσέγγι- ΠΏΣ ΒΛΈΠΟΥΝ ΟΙ ΈΛΛΗΝΈΣ ΤΑ ΑΤΟΜΑ ΜΈ HIV
ση: αντί να επικεντρώνεται σε όσους χρειάζονται θεραπεία για τον Σύμφωνα με πανελλαδική έρευνα της Metron Analysis για
HIV, στρέφει το βλέμμα προς αυτούς που συνεχίζουν να στιγματί- τη Gilead Sciences Ελλάδος (Οκτώβριος 2021), 1 στους 3
ζουν και να απομονώνουν τους ανθρώπους που ζουν με τον ιό. Το Έλληνες εξακολουθεί να βλέπει τα άτομα με HIV ως «κίνδυνο
κεντρικό μήνυμα απευθύνεται σε εκείνους «που δείχνουν με το για την κοινωνία», ενώ το 68% των πολιτών δηλώνει ότι δεν
δάχτυλο», θέλοντας να τονίσει ότι το στίγμα και οι διακρίσεις είναι θα έκανε σχέση με κάποιον που ζει με τον ιό. Μύθοι και παρε-
το πραγματικό εμπόδιο στη μάχη κατά του HIV – όχι ο ίδιος ο ιός. ξηγήσεις, όπως ότι ο HIV μεταδίδεται μέσω κοινής τουαλέτας
Όσοι επιμένουν να στιγματίζουν άλλους ανθρώπους με προκατα- (41%) ή αγκαλιάς και φιλιού (36%), διατηρούνται ισχυροί, ενώ
λήψεις και στερεότυπα, μένουν χωρίς «θεραπεία», την ίδια στιγμή το 63% αγνοεί ότι τα άτομα με μη ανιχνεύσιμο ιικό φορτίο δεν
που ο ιός αντιμετωπίζεται πλέον αποτελεσματικά. μπορούν να μεταδώσουν τον ιό μέσω σεξουαλικής επαφής.
Μόνο 1 στους 5 Έλληνες αναγνωρίζει και συμφωνεί με το μή-
Η ΑΠΟΚΏΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΈΞΙΣΏΣΗΣ U=U νυμα του U=U. Αυτές οι πεποιθήσεις και η έλλειψη γνώσης
Η καμπάνια επικεντρώνεται σε μια αλήθεια που συχνά αγνοείται: αναδεικνύουν την ανάγκη για ενημέρωση, κατανόηση και
Παρά τη ραγδαία ιατρική πρόοδο που έχει κάνει την λοίμωξη από αποδοχή των ατόμων με HIV και όχι κοινωνική κατακραυγή,
τον HIV μια διαχειρίσιμη χρόνια πάθηση, η κοινωνία εξακολου- στίγμα και διακρίσεις. <
12 Health Today . 12/2024